Home

Wciąż powracam myślami do tych holenderskich miasteczek, które zatrzymały się w czasie. Spacerując uliczkami ciągnącymi się wzdłuż kanałów, gubiąc się wśród zabytkowej ceglanej zabudowy, przenoszę się w inny wymiar, inny świat. Zapominam o wszystkim. Mam wrażenie, że jestem uczestnikiem tych wszystkich obrazów holenderskich mistrzów, które moja pamięć zdołała zapisać.

Błądząc w Delf natknęłam się na sklep ze słodyczami, który wydał mi się miejscem magicznym i jak się okazało takim faktycznie jest. Wchodząc do niego miała wrażenie, że cofnęłam się
w czasie, gdzieś do końca XIX wieku. Zakupiłam kilka smakowitych lukrecjowych cukierków i zapisałam w pamięci to miejsce.

Szperając w informacjach na tema Delf okazało się, że ten sklep został założony przez  H.J. Kouwenhoven w 1867 roku.  I można go zwiedzić wirtualnie http://www.winkeltjekouwenhoven-delft.nl/nl/component/content/article/102-rondkijken-in-winkeltje-kouwenhoven

Skomentuj

