Home

Uwielbiam pić herbatę, w szczególności zieloną z płatkami jaśminu. Za czarną nie przepadam, ciężko dostać smaczną. Jednak jak to bywa w moim przypadku często estetyczne opakowanie przyciąga moje oko, zaczynam kosztować herbatę nie zmysłami smaku i węchu, a oczami i dotykiem, badając fakturę papieru. Kilka lat temu z wakacji w Irlandii przywiozłam pudełko organicznej białej herbaty firmy Clipper, znanej angielskiej firmy fair trade (obecnie można już kupić również w Polsce).

Pudełko to tradycyjny prostopadłościan, zamknięcie proste, torebki o tradycyjnym kształcie. Natomiast grafika pudełka jest  urzekająca: wyszukany kolory o nieco złamanych tonach, proste a zarazem zabawne, świeże rysunki. Całość dopełnia wyszukana czcionka, szeryfowa, ale o niespokojnych konturach.

Opracowaniem graficznym zajęła się firma: Big Fish (http://www.bigfish.co.uk/portfolio_clipper.php).

 

Motywem charakterystycznym jest umieszczony rysunek łyżeczki, na węższym boku pudełka, na której umieszczono skład nazwę i skład herbaty:

 

Pozostałe produkty tej firmy tj. kawa i czekolada również posiadają ciekawy „opakowaniowy” design:

 

A tak wyglądały poprzednie opakowania  zaprojektowane przez Williama Murraya Hamma’a:

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s